PRESSEMEDDELELSE: KAMPVALG OM FOLKETINGSKANDIDAT

PRESSEMEDDELELSE: KAMPVALG OM FOLKETINGSKANDIDAT FOR FREDERIKSBERG KONSERVATIVE FALKONERKREDS

Frederiksberg Konservative har indkaldt medlemmerne til opstillingsgeneralforsamling torsdag d. 3. maj 2018 med henblik på opstilling af en konservativ folketingskandidat for Falkonerkredsen.

Siden folketingsvalget i 2015 har kredsen været ledig, og vælgerforeningen har siden da arbejdet med flere mulige emner som folketingskandidat for Falkonerkredsen, som er en af de meget traditionsrige kredse, som tidligere har givet valg bl.a. til nu afdøde landsretssagfører Nicolaj Hagen Hagensen, som var en kendt og meget respekteret dansk politiker gennem mange år.

Der har været stor interesse for at blive folketingskandidat for Falkonerkredsen. Efter en lang screeningsproces har vælgerforeningens bestyrelse valgt at indstille 2 kandidater på opstillingsgeneralforsamlingen. Den ene kandidat er Katarina Ammitzbøll og den anden er Carina Høedt. Formand for Frederiksberg Konservative Vælgerforening Claus Wagenblast-Franck udtaler i denne forbindelse.

”Bestyrelsen har ønsket at indstille 2 kandidater for på denne måde også at inddrage medlemmerne i processen. Et kampvalg mellem 2 gode kandidater giver en frisk mulighed for, at medlemmerne faktisk også kan blive inddraget. Det er i øvrigt forfriskende at se den store interesse, der er for at blive folketingskandidat for Frederiksberg Konservative. Efter et flot kommunalvalg for især Frederiksberg Konservative – og for Det Konservative Folkeparti som helhed – er konservative i en god stime med medlemsfremgang og medvind til partiet. Det styrker os lokalt og er med til, at der er flere, som har ønsket at blive opstillet som folketingskandidat for Falkonerkredsen. ”

”De 2 kandidater er gode på hver deres måde. Katarina Ammitzbøll, 48 år, stiller med en meget lang erhvervserfaring og stærk international baggrund. Katarina arbejder i dag med bæredygtighed i en af Danmarks største og hæderkronede virksomheder, og hun har derfor sigte på nogle af de store udfordringer, som er vigtig for os alle – lokalt, på landsplan og internationalt. Katarina er ikke ukendt med konservativ politik og var i 2015 opstillet som folketingskandidat i Aarhus og er i dag medlem af Gentofte kommunalbestyrelse. Carina Høedt, 30 år, har fordelen af at være lidt yngre og at være på hjemmebane. Carina var opstillet for Frederiksberg Konservative i forbindelse med sidste kommunalvalg, og er i dag 1. suppleant til gruppen på rådhuset. Carina har også en karrierer i det private erhvervsliv og arbejder i dag som projektleder i en større brancheorganisation, ligesom hun har et bijob hos Danmarks Radio. Kulturpolitik er derfor en af Carinas mærkesager”.

”Med valget af en folketingskandidat for Falkonerkredsen, vil Frederiksberg stå stærkt til det kommende folketingsvalg, der kommer indenfor det næste års tid. I forvejen er Nikolaj Bøgh opstillet som folketingskandidat for Slotskredsen, som er den anden Frederiksberg kreds. Der skal ikke meget fremgang til Det Konservative Folkeparti for at det kommende folketingsvalg vil give et konservativt mandat til Københavns Storkreds, som Slotskredsen og Falkonerkredsen er en del af. Med 2 stærke konservative folketingskandidater opstillet på Frederiksberg tror vi på, at mandatet til storkredsen meget vel vil gå til Frederiksberg. Opstillingsgeneralforsamlingen d. 3. maj drejer sig derfor ikke kun om Frederiksberg, men om at sikre det bedste valg til Det Konservative Folkeparti i storkredsen – og naturligvis således, at Frederiksberg hiver stikket hjem med et nyt mandat i folketinget”.

Spørgsmål kan rettes til

Claus Wagenblast-Franck, formand for vælgerforeningen på cwf@mail-online.dk eller 40899595.

Katarina Ammitzbøll, ka@kadvice.org eller 40872870

Carina Høedt, carinahoeedt@gmail.com eller 30511618

Læs kandidaternes egen præsentation her